Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΙΣ 7/11/13



ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΛΕΜΕ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ

Σχεδόν 2 μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα βιώνει την νέα μνημονιακή «μεταρρύθμιση» στην Παιδεία. Από την αρχή της χρονιάςτα σχολεία υπολειτουργούν χωρίς σχολικούς φύλακες,χωρίς τραπεζοκόμους και με την διαθεσιμότητα-απόλυση 2.121 εκπαιδευτικών και την κατάργηση 51 ειδικοτήτων στα Τεχνικά Λύκεια που εξαφανίστηκαν μέσα σε μια νύχτα.

Όσοι επέβαλαν όλα αυτά, «Βουβοί, μοιραίοι όλοι αντάμα» άκουγαν επίσης υπαλλήλους τροΐκανούς να μην επιτρέπουν τη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο αλλά να συνιστούν να κλείσουμε τις χαραμάδες με μονωτική ταινία για να μην κρυώνουμε.

Η δημόσια εκπαίδευση έχει υποστεί περικοπές πάνω από 60% σε οικονομικούς πόρους προς τις Σχολικές Επιτροπές, χρήματα απαραίτητα για την λειτουργία των σχολείων, για την ασφάλεια, καθαριότητα και υγιεινή των παιδιών μας.
Συστηματικά και με ένταση συνεχίστηκε και φέτος η υποβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου.

 Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση επιβλήθηκαν:
• Τμήματα των 25 – 28 μαθητών.
• Ελλιπής στελέχωση των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης με σκοπό την κατάργησή τους και την αντικατάστασή τους από τον ιδιωτικό τομέα.
• Δραστική μείωση των ολοήμερων τμημάτων, κι απ’ αυτά τα περισσότερα στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν το ωράριό τους. Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας ουσιαστικά εξαιρεί την Ε’-Στ’ Δημοτικού από το Ολοήμερο σχολείο, προετοιμάζοντας την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών για το ολοήμερο.
• Προσωρινή λύση στο πρόβλημα των νηπιαγωγείων (αριθμός παιδιών, τροφεία κλπ) δόθηκε μόλις δυο μέρες πριν ανοίξουν και μόνο για φέτος. Του χρόνου τα παιδιά μας δε θα έχουν που να πάνε.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υποβαθμίστηκε δραματικά με το νέο νόμο για την Παιδεία, αφού θυσιάζει την γενική γνώση και τη μόρφωση των παιδιών μας στο βωμό της ειδίκευσης και της κατάρτισης.
Προστέθηκαν μαθήματα (π.χ. στο Γυμνάσιο Φυσική) χωρίς να υπάρχει διδακτέα ύλη, βιβλία και διδάσκοντες ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα (27 - 30). Επιπλέον με ένα σύστημα μαραθώνιων εξετάσεων κάθε χρόνο, ωθεί μαθηματικά τα παιδιά στην παραπαιδεία από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου. Όσοι γονείς δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά,θα δουν τα παιδιά τους –πολύ νωρίτερα από τους άλλους- φτηνό εργατικό δυναμικό στην ζούγκλα της αγοράς εργασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν απάντησε ποτέ στα παρακάτω ερωτήματα:
1. Για εμάς, που πιστεύουμε στην ανάγκη για γενική παιδεία των παιδιών μας όλα τα μαθήματα είναι αναγκαία όμως, αντικειμενικά, δεν μπορεί η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες και η Ιστορία να έχουν την ίδια βαρύτητα με τα Θρησκευτικά και την Ξένη Γλώσσα. Γιατί  προωθείται αυτή η αντίληψη; Μήπως – εμμέσως πλην σαφώς- υποβαθμίζεται η ανάγκη για γενική μόρφωση των παιδιών μας;
2. Τα Μαθηματικά και οι Φυσικές Επιστήμες Γενικής Παιδείας είναι “άχρηστα” στη Γ’ Λυκείου, ενώ ταΘρησκευτικά και η Ξένη Γλώσσα όχι;
3. Υπάρχουν σχολεία (Ελληνικά Ιδιωτικά και ξένων χωρών) που δεν εφαρμόζουν το αναλυτικό πρόγραμμα και διδάσκουν επιπλέον ώρες σε μαθήματα κατεύθυνσης ή μόνο μαθήματα κατεύθυνσης;
4. Γίνεται ή όχι το Λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο στο οποίο μάλιστα η υποχρεωτική προσαρμογή του βαθμού προόδου με βάση το βαθμό των νέων πανελληνίων εξετάσεων υποβαθμίζει την προσπάθεια μιας ολόκληρης χρονιάς;

Η Τεχνολογική Επαγγελματική Εκπαίδευση υποβαθμίστηκε δραματικά. 20.000 μαθητές τέθηκαν σε “διαθεσιμότητα” με την κατάργηση των τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών (στουςοποίους σπούδαζε μέχρι σήμερα το 23% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ). Στα ΕΠΑΣ –ΣΕΚ μπήκεηλικιακό όριο(20 ετών) στην μεταγυμνασιακή εκπαίδευση.
Μόνη διέξοδος πλέον για χιλιάδες νέους τα ιδιωτικά ΙΕΚ εφόσον θα έχουν να διαθέσουν 3.000 με 4.000 ευρώ το χρόνο. Τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα υπονομεύονται με την μαθητεία των 200-300 ευρώ και με την πιστοποίηση δεξιοτήτων που αποκτώνται έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Μοναδικός απολογητής αυτής της κυβερνητικής πολιτικής για την Παιδεία ο Περιφερειακός ΔιευθυντήςΕκπαίδευσης Αττικής κ. Δ. Γκίνης ο οποίος αφού έφραξε την είσοδο του γραφείου του με μια διμοιρία ΜΑΤ, καταδέχτηκε να μας μιλήσει στο πεζοδρόμιο απαξιώνοντας τους χιλιάδες γονείς που εκπροσωπούμε.
Μονολεκτικά μας απάντησε ότι δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία και όσα ολοήμερα δεν λειτουργούν τηνευθύνη φέρουν αποκλειστικά και μόνον οι διευθυντές τους.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ

Οι Ενώσεις Γονέων, οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π. Ε. της περιοχής και η Β’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, δηλώνουμε: Ο νόμος αυτός ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ο αγώνας μας έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί μέχρι να έχουμε :
• Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
• 12χρονη δωρεάν δημόσια και υποχρεωτική εκπαίδευση.
• Εκπαιδευτικούς εργαζόμενους με σταθερές θέσεις εργασίας και αμειβόμενους αξιοπρεπώς.
• Σχολεία που θα ‘ναι τόπος μάθησης, χαράς και δημιουργίας για τα παιδιά μας.

Σήμερα που τιμούμε το ΟΧΙ του Ελληνικού λαού στον φασισμό, στην εξαθλίωση και στην υποτέλεια, οφείλουμε να πούμε το δικό μας ΟΧΙ σαν γονείς και Πολίτες, ΟΧΙ στις πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΕΚΤ που καταργούν τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και ιδιωτικοποιούν το δημόσιο σχολείο, έχουμε την υποχρέωση να σταθούμε απέναντι σε αυτή την καταστροφική λαίλαπα και δίπλα σε κάθε συμπολίτη μας που είδε τη ζωή και τα όνειρα του να γκρεμίζονται.

Όλοι οι γονείς έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο: το να διασφαλίσουμε το δικαίωμα όλων των παιδιών μας στη μόρφωση σε μια ποιοτικά αναβαθμισμένη εκπαίδευση. Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό.
Καλούμε όλους τους γονείς, μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, σε κοινό ΜΕΤΩΠΟ με την ΚΟΙΝΩΝΙΑ για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ αυτής της πολιτικής, που υπονομεύει και καταβαραθρώνει τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας , το μέλλον της Πατρίδας μας.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013 στις 7:00μμ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ

Οι Ενώσεις Γονέων: Αγ. Παρασκευής, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Ν.Ιωνίας, Πεύκης-Λυκόβρυσης, Πεντέλης-Μελισσίων, Παπάγου-Χολαργού, Χαλανδρίου, Φιλοθέης-Ψυχικού, Ν.Ηρακλείου, Β’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε.Αμαρουσίου, Σύλλογος Εκπ/κών “Ο Περικλής”.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασιλικός και λαογραφία

Φυτό της οικογένειας των χειλανθών, πολυετές, με φύλλα και άνθη εξαιρετικά εύοσμα, ο «ώκιμος ο βασιλικός» είναι το δημοφιλέστερο ελληνικό φυτό, αγαπητό στις νοικοκυρές, που φροντίζουν να έχουν τουλάχιστον μια γλάστρα του στον κήπο ή το παράθυρό τους. Πλατύφυλλος, σγουρός ή σαραντάφυλλος θεωρείται από το λαό το σύμβολο του έρωτα και της αιώνιας αγάπης, μα και θυμητικό υποσχέσεων και όρκων που δόθηκαν: «Βασιλικέ μου της βραγιάς και κρίνε μου του δάσους άχου, εγώ, πουλάκι μου, και πώς να σε ξεχάσω. Στο παραθύρι που ‘σαι εσύ βασιλικός δεν πρέπει γιατ’ είσαι συ ο βασιλικός κι οπ’ έχει μάτια ας βλέπει. Βασιλικό και ρόζμαρι κι ανθό του γλυκανίσου ο έρωτας τα μάζεψε κι έκαμε το κορμί σου.» Ο βασιλικός έχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική λαϊκή παράδοση και χάρη στην συμμετοχή του στη χριστιανική εκκλησιαστική λατρεία. Βασιλικό βυθίζει ο ιερέας στον αγιασμό για να ραντίσει τους πιστούς, σε κλωνάρια βασιλικού τοποθετείται και ο σταυρός στις 14 Σεπτεμβρίου, εορτή του Σταυρού, αφού το αρω

Πλάτανος και λαογραφία

Ο πλάτανος είναι ο βασιλιάς του ελληνικού φυτικού βασιλείου. Είναι δέντρο φυλλοβόλο, μακρόβιο, υγρόφιλο και με μεγάλη ανάπτυξη, τόσο σε ύψος (μέχρι 70 μέτρα) όσο και σε περίμετρο κορμού (μέχρι 12 μέτρα). Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, η Πλάτανος ήταν αδελφή δύο πελώριων γιγάντων, των Αλωάδων, και κόρη του Ποσειδώνα. Αγαπούσε πολύ τους αδελφούς της και όταν εκείνοι πέθαναν,  από τη θλίψη της, μεταμορφώθηκε σε δέντρο. Αναφορές στον πλάτανο έχουμε ήδη από την ομηρική εποχή, με την Ωραία Ελένη να αναπαύεται στη σκιά ενός πλάτανου, το Μενέλαο να φυτεύει την Μενελαΐδα πλάτανο στις Καρυές και τον Αγαμέμνονα να θυσιάζει κάτω από τον πλάτανο της Αυλίδας. Ιστορικός είναι και ο υπεραιωνόβιος πλάτανος της Κω, που πίστευαν ότι διατηρούνταν από την εποχή που ο Ιπποκράτης δίδασκε την Ιατρική στο Ασκληπιείο. Στην Τουρκοκρατία πολλοί πλάτανοι της χώρας έγιναν γνωστοί από τη χρήση τους από τους Τούρκους για τον απαγχονισμό των Ελλήνων αγωνιστών, όπως ο πλάτανος του Αλή Πασά στα Γιάννενα,

Τα πιο... ανοιξιάτικα Χριστούγεννα!

Ήταν μία ΥΠΕΡΟΧΗ ημέρα!  Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Βριλησσίων τα είχε όλα: παιδικά εργαστήρια, φαγητό και ζεστό κρασί, παιχνίδι, χορό, Άγιο Βασίλη, μικρούς πιανίστες με μεγάλο ταλέντο, λαχειοφόρο αγορά, χριστουγεννιάτικο bazaar, έναν καταπληκτικό ήλιο, χαρά και πολλά χαμόγελα.  Ο ανοιξιάτικος καιρός μας έκανε το χατήρι. Όλα κύλησαν καλά και η συμμετοχή παιδιών και γονέων ήταν μεγάλη.  Το προαύλιο του σχολείου γέμισε τραπέζια φαγητού, Dj Set (ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αλέξανδρο Χέντον), facepainting με την ευγενική χορηγία της Oriflame , χορευτές με την καθοδήγηση χορεύτριας από το Planet , ρεσιτάλ πιάνου από τον Χρήστο Γαλίτη και τους μαθητές του και κάλαντα από τους μαθητές του σχολείου.  Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων κάναμε τις αγορές μας από το Χριστουγεννιάτικο Bazaar.  Στον 1ο όροφο του σχολείου οι αίθουσες γέμισαν δραστηριότητες και εργαστήρια: - Αγώνες σκάκι με την καθοδήγηση του Στάθη Γαζή - Ρομπο