Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρω τα έμαθα στον παιδικό σταθμό

Όλα όσα χρειάζεται πραγματικά να ξέρω για το πώς να ζω και τι να κάνω και και πώς να είμαι τα έμαθα στον παιδικό σταθμό. Η σοφία δεν κρυβόταν στην κορυφή της πυραμίδας της μάθησής, αλλά στο σκάμμα του παιδικού σταθμού.
Αυτά είναι όσα έμαθα:

Να μοιράζομαι τα πάντα.
Να παίζω τίμια.
Να μη χτυπάω τους άλλους.
Ό,τι παίρνω να το ξαναβάζω στη θέση του.
Ό,τι ανακατεύω να το τακτοποιώ μόνος μου.
Να μην παίρνω πράγματα που δεν είναι δικά μου.
Να ζητάω συγγνώμη αν πληγώσω κάποιον.
Να πλένω τα χέρια μου πριν φάω.
Να τραβάω το καζανάκι.
Ότι τα ζεστά μπισκότα και το κρύο γάλα κάνουν καλό.
Να ζω μια ισορροπημένη ζωή - Λίγη μάθηση και λίγη σκέψη - λίγο σχέδιο και λίγη ζωγραφική και τραγούδι και χορός και παιχνίδι και δουλειά κάθε μέρα λίγο απ' όλα.
Να παίρνω έναν υπνάκο κάθε απόγευμα.
Όταν είμαι έξω να προσέχω στο δρόμο, να κρατάω χέρια με τους άλλους και μένουμε μαζί.
Να αντιλαμβάνομαι το θαύμα. Να θυμάμαι το μικρό φυτό στο πλαστικό ποτήρι: οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω και κανείς δεν ξέρει πραγματικά το γιατί, αλλά όλοι έτσι είμαστε.
Τα χρυσόψαρα και τα χάμστερ και τα άσπρα ποντίκια και ακόμη και το μικρό φυτό στο πλαστικό ποτήρι - όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
Και να θυμάμαι τα πρώτα μου βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθα - τη σημαντικότερη απ' όλες - ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα χρειαζόμαστε βρίσκονται κάπου εκεί ανάμεσα. Ο χρυσός κανόνας και η αγάπη και η βασικοί κανόνες υγιεινής. Η οικολογία και η πολιτική και η ισότητα και η υγιής διαβίωση. Αν πάρουμε οποιονδήποτε από αυτούς τους κανόνες και τον προσαρμόσουμε σε όρους ενηλίκων και το εφαρμόσουμε στην οικογένεια ή το χώρο εργασίας ή τη διακυβέρνηση ή τον κόσμο όλο, θα παραμείνει αληθινός, ξεκάθαρος και σταθερός.

Σκεφτείτε σε πόσο καλύτερο κόσμο θα ζούσαμε αν όλοι - όλος ο κόσμος- παίρναμε κουλουράκια με γάλα γύρω στις 3 το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε με τις κουβερτούλες μας για έναν υπνάκο. Ή αν όλες οι κυβερνήσεις ακολουθούσαν την πολιτική αυτά που βρίσκουν να τα αφήνουν πάλι στη θέση τους και να τακτοποιούν τα προβλήματα που δημιουργούν.

Και ισχύει ακόμα, ασχέτως ηλικίας, ότι όταν βγαίνουμε έξω στον κόσμο είναι καλύτερο να κρατιόμαστε από τα χέρια και να μένουμε μαζί.


[Πηγή: "ALL I REALLY NEED TO KNOW I LEARNED IN KINDERGARTEN" από τον Robert Fulghum. Η ιστοσελίδα του είναι http://www.robertfulghum.com/ ]

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα πιο... ανοιξιάτικα Χριστούγεννα!

Ήταν μία ΥΠΕΡΟΧΗ ημέρα!  Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Βριλησσίων τα είχε όλα: παιδικά εργαστήρια, φαγητό και ζεστό κρασί, παιχνίδι, χορό, Άγιο Βασίλη, μικρούς πιανίστες με μεγάλο ταλέντο, λαχειοφόρο αγορά, χριστουγεννιάτικο bazaar, έναν καταπληκτικό ήλιο, χαρά και πολλά χαμόγελα.  Ο ανοιξιάτικος καιρός μας έκανε το χατήρι. Όλα κύλησαν καλά και η συμμετοχή παιδιών και γονέων ήταν μεγάλη.  Το προαύλιο του σχολείου γέμισε τραπέζια φαγητού, Dj Set (ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αλέξανδρο Χέντον), facepainting με την ευγενική χορηγία της Oriflame , χορευτές με την καθοδήγηση χορεύτριας από το Planet , ρεσιτάλ πιάνου από τον Χρήστο Γαλίτη και τους μαθητές του και κάλαντα από τους μαθητές του σχολείου.  Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων κάναμε τις αγορές μας από το Χριστουγεννιάτικο Bazaar.  Στον 1ο όροφο του σχολείου οι αίθουσες γέμισαν δραστηριότητες και εργαστήρια: - Αγώνες σκάκι με την καθοδήγηση του Στάθη Γαζή - Ρομπο

Όταν οι γονείς μαθαίνουν... παίζοντας

Με απόλυτη επιτυχία ολοκλήρώθηκε το βιωματικό εργαστήριο της Μαρίας Μπαλωτή "Παιχνίδια για Καλό Σκοπό", στο οποίο συμμετείχαν γονείς από όλες τις τάξεις του σχολείου. Η συστημική ψυχολόγος και μητέρα τριών παιδιών του σχολείου μας, κατάφερε να δημιουργήσει εξ αρχής μία οικεία και ζεστή ατμόσφαιρα ανάμεσα στους γονείς με αποτέλεσμα μια εξαιρετικά εποικοδημητική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Στόχος ήταν να προαχθεί η συνεργασία και η εμπιστοσύνη μεταξύ των γονέων μέσα από το παιχνίδι. Οι ίδιοι οι γονείς που συμμετείχαν στο εργαστήριο δήλωσαν ότι έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά,  να συζητούν,  να εμπιστεύονται την ομάδα ακόμη κι αν διαφωνούν. Κυρίως όμως, διασκέδασαν, γέλασαν, γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους και έμαθαν να λειτουργούν καλοπροαίρετα, σεβόμενοι ο ένας τον άλλον. Ελπίζουμε αυτός να είναι ο σπόρος για τη δημιουργία ενός γενικότερου κλίματος χαράς, αλληλοσεβασμού και ομαδικότητας και για τη τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών του σχολε

Βασιλικός και λαογραφία

Φυτό της οικογένειας των χειλανθών, πολυετές, με φύλλα και άνθη εξαιρετικά εύοσμα, ο «ώκιμος ο βασιλικός» είναι το δημοφιλέστερο ελληνικό φυτό, αγαπητό στις νοικοκυρές, που φροντίζουν να έχουν τουλάχιστον μια γλάστρα του στον κήπο ή το παράθυρό τους. Πλατύφυλλος, σγουρός ή σαραντάφυλλος θεωρείται από το λαό το σύμβολο του έρωτα και της αιώνιας αγάπης, μα και θυμητικό υποσχέσεων και όρκων που δόθηκαν: «Βασιλικέ μου της βραγιάς και κρίνε μου του δάσους άχου, εγώ, πουλάκι μου, και πώς να σε ξεχάσω. Στο παραθύρι που ‘σαι εσύ βασιλικός δεν πρέπει γιατ’ είσαι συ ο βασιλικός κι οπ’ έχει μάτια ας βλέπει. Βασιλικό και ρόζμαρι κι ανθό του γλυκανίσου ο έρωτας τα μάζεψε κι έκαμε το κορμί σου.» Ο βασιλικός έχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική λαϊκή παράδοση και χάρη στην συμμετοχή του στη χριστιανική εκκλησιαστική λατρεία. Βασιλικό βυθίζει ο ιερέας στον αγιασμό για να ραντίσει τους πιστούς, σε κλωνάρια βασιλικού τοποθετείται και ο σταυρός στις 14 Σεπτεμβρίου, εορτή του Σταυρού, αφού το αρω