Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς να βοηθήσετε το παιδί στην ορθογραφία



Άλλο ένα ενδιαφέρον άρθρο από το mama365.gr

Τα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού δυσκολεύονται πολλές φορές με την αφομοίωση της ορθογραφίας. Είναι πολύ σημαντικό να σας έχουν δίπλα τους και να συμμετέχετε ενεργά στην εκμάθησή της, εντοπίζοντας τις λέξεις που τα δυσκολεύουν και βοηθώντας τα να τις γράψουν σωστά. Υπάρχουν κάποια μικρά μυστικά προκειμένου το παιδί σας να γίνει «ξεφτέρι» στην ορθογραφία.

• Το παιδί θα πρέπει να μπορεί επαναλαμβάνει προφορικά τους κανόνες ορθογραφίας που έχει μάθει στο σχολείο.

• Θα πρέπει να τους γράφει σε καρτελάκια και να χρωματίζει τις καταλήξεις, για παράδειγμα τις καταλήξεις των ρημάτων ή των επιθέτων, με διαφορετικό χρώμα, προκειμένου να αντιλαμβάνεται τις διαφορές.

• Όταν κάθεται να γράψει την ορθογραφία μπορείτε να του υπαγορεύετε τις λέξεις αργά και καθαρά και το παιδί να τις επαναλαμβάνει. Σε περίπτωση που τις λέει λάθος, θα πρέπει να το διορθώσετε, επαναλαμβάνοντας ολόκληρες τις λέξεις, για να καταλάβει μόνο του το λάθος. Στη συνέχεια το παιδί γράφει τις λέξεις υπαγορεύοντάς τις δυνατά.

• Αφού γράψει την ορθογραφία, θα πρέπει να την διορθώσει μόνο του, είτε με την χρήση λεξικού είτε με την χρήση του βιβλίου του. Η αυτοδιόρθωση είναι πολύ σημαντική, καθώς βοηθά στην απομνημόνευση.

• Θα πρέπει να υπογραμμίζει τα σημεία που έχει κάνει λάθος με έναν μαρκαδόρο και τις λέξεις που έχει κάνει λάθος θα πρέπει να τις γράψει τρεις φορές σε ένα άλλο χαρτί. Ακόμη, μπορεί να γράψει μικρές προτάσεις και να εντάξει τις λέξει αυτές μέσα.

• Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις στις οποίες δυσκολεύεται το παιδί σε συζητήσεις ή σε παιχνίδια, όπως σε σταυρόλεξα και κρεμάλες. Με αυτόν τον τρόπο θα χαλαρώσει και θα παίζει το παιχνίδι μαθαίνοντας παράλληλα.

• Καλό είναι να μάθετε στο παιδί να ομαδοποιεί λέξεις από σχολικά κείμενα, ανάλογα με τους εκάστοτε κανόνες. Για παράδειγμα, μπορείτε να του ζητήσετε να υπογραμμίσει όλα τα ρήματα σε -ίζω και να τα γράψει σε ένα άλλο χαρτί.

• Μπορείτε να του δώσετε κειμενάκια που έχουν λανθασμένες ορθογραφικά λέξεις και να προσπαθήσει να τις αναγνωρίσει και στη συνέχεια να τις διορθώσει.

• Επιπλέον, θα πρέπει να ελέγξετε εάν χρησιμοποιεί σωστά τα σημεία στίξης.

• Στο τέλος κάθε ορθογραφίας πρέπει να δίνετε στο παιδί σας χρόνο να ελέγχει μόνο του τυχόν λάθη που έκανε εκ παραδρομής.

• Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάτε να επιβραβεύετε το παιδί σας, γιατί μόνο έτσι θα συνεχίσει τις προσπάθειες και θα βελτιωθεί. Θα πρέπει να το ανταμείβετε με διάφορους τρόπους για τις επιτυχίες του. Έτσι, θα αγαπήσει την ορθογραφία και θα την κάνει με όρεξη.

• Μπορείτε να προμηθευτείτε κάποια εξωσχολικά βοηθήματα, τα οποία θα βοηθήσουν το παιδί σας να μάθει εύκολα και διασκεδαστικά ορθογραφία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βασιλικός και λαογραφία

Φυτό της οικογένειας των χειλανθών, πολυετές, με φύλλα και άνθη εξαιρετικά εύοσμα, ο «ώκιμος ο βασιλικός» είναι το δημοφιλέστερο ελληνικό φυτό, αγαπητό στις νοικοκυρές, που φροντίζουν να έχουν τουλάχιστον μια γλάστρα του στον κήπο ή το παράθυρό τους. Πλατύφυλλος, σγουρός ή σαραντάφυλλος θεωρείται από το λαό το σύμβολο του έρωτα και της αιώνιας αγάπης, μα και θυμητικό υποσχέσεων και όρκων που δόθηκαν: «Βασιλικέ μου της βραγιάς και κρίνε μου του δάσους άχου, εγώ, πουλάκι μου, και πώς να σε ξεχάσω. Στο παραθύρι που ‘σαι εσύ βασιλικός δεν πρέπει γιατ’ είσαι συ ο βασιλικός κι οπ’ έχει μάτια ας βλέπει. Βασιλικό και ρόζμαρι κι ανθό του γλυκανίσου ο έρωτας τα μάζεψε κι έκαμε το κορμί σου.» Ο βασιλικός έχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική λαϊκή παράδοση και χάρη στην συμμετοχή του στη χριστιανική εκκλησιαστική λατρεία. Βασιλικό βυθίζει ο ιερέας στον αγιασμό για να ραντίσει τους πιστούς, σε κλωνάρια βασιλικού τοποθετείται και ο σταυρός στις 14 Σεπτεμβρίου, εορτή του Σταυρού, αφού το αρω

Πλάτανος και λαογραφία

Ο πλάτανος είναι ο βασιλιάς του ελληνικού φυτικού βασιλείου. Είναι δέντρο φυλλοβόλο, μακρόβιο, υγρόφιλο και με μεγάλη ανάπτυξη, τόσο σε ύψος (μέχρι 70 μέτρα) όσο και σε περίμετρο κορμού (μέχρι 12 μέτρα). Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, η Πλάτανος ήταν αδελφή δύο πελώριων γιγάντων, των Αλωάδων, και κόρη του Ποσειδώνα. Αγαπούσε πολύ τους αδελφούς της και όταν εκείνοι πέθαναν,  από τη θλίψη της, μεταμορφώθηκε σε δέντρο. Αναφορές στον πλάτανο έχουμε ήδη από την ομηρική εποχή, με την Ωραία Ελένη να αναπαύεται στη σκιά ενός πλάτανου, το Μενέλαο να φυτεύει την Μενελαΐδα πλάτανο στις Καρυές και τον Αγαμέμνονα να θυσιάζει κάτω από τον πλάτανο της Αυλίδας. Ιστορικός είναι και ο υπεραιωνόβιος πλάτανος της Κω, που πίστευαν ότι διατηρούνταν από την εποχή που ο Ιπποκράτης δίδασκε την Ιατρική στο Ασκληπιείο. Στην Τουρκοκρατία πολλοί πλάτανοι της χώρας έγιναν γνωστοί από τη χρήση τους από τους Τούρκους για τον απαγχονισμό των Ελλήνων αγωνιστών, όπως ο πλάτανος του Αλή Πασά στα Γιάννενα,

Γιορτή Μητέρας – Ημέρα Χαράς, Διασκέδασης & Προσφοράς στο 5ο Δημοτικό Βριλησσίων

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 5 ου Δημοτικού Βριλησσίων σας προσκαλεί στην εκδήλωση « M others – Ημέρα Χαράς, Διασκέδασης & Προσφοράς» η οποία υλοποιείται στις 12 Μαΐου και ώρες 10:00 – 15:00 . Με στόχο να μεταδώσουν στα παιδιά τις αρχές της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς, οι γονείς του 5 ου Δημοτικού Βριλησσίων μετατρέπουν για μία ημέρα το σχολείο σε χώρο γέλιου και ψυχαγωγίας, αλλά και σε χώρο στήριξης των ανθρωπιστικών οργανώσεων « ΤοΧαμόγελο του Παιδιού» και PRAKSIS . Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να δουν θέατρο, να συμμετάσχουν σε παιχνίδια και εργαστήρια, να αγοράσουν βιβλία και να συγκεντρώσουν είδη για τις δύο οργανώσεις. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης « M others – Ημέρα Χαράς, Διασκέδασης & Προσφοράς» είναι το ακόλουθο: 10:30 - 11:30   « ΔΩΣ' ΜΟΥ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ »  Η Εκπαιδευτικός και Συγγραφέας   Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη   ζωντανεύει την ιστορία του ομώνυμου βιβλίου με πολλές δράσεις και παιχνίδια. Τα παιδιά ενώνουν τα χέρια και απο