Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελλάδα, η χώρα μας


Η Ελλάδα είναι χώρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Βρίσκεται στο νότιο μέρος της Βαλκανικής χερσονήσου και αποτελείται από το νοτιότερο τμήμα της και από τα πολυάριθμα νησιά που το περιβάλλουν.

Έχει διαστάσεις από Ανατολή προς Δύση 992 χλμ. και από Βορρά προς Νότο 792 χλμ. Το βορειότερο σημείο της Ελλάδας βρίσκεται στη Θράκη, στο χωριό Ορμένιον του Έβρου. Το νοτιότερο σημείο βρίσκεται στο νησί Γαύδο, νοτιότερα της Κρήτης. Το ανατολικότερο σημείο βρίσκεται στη νησίδα Στρογγυλή, νοτιοανατολικά του Καστελλόριζου, ενώ το δυτικότερο στο νησί Οθωνοί, βορειοδυτικά της Κέρκυρας.

Το υψηλότερο σημείο του ελλαδικού χώρου είναι η κορυφή της Μύτικας, στο όρος Όλυμπος της Θεσσαλίας (2.917μ.) και το βαθύτερο σημείο βρίσκεται στο φρέαρ των Οινουσσών (4.850μ.) στο Ιόνιο πέλαγος. Η πεδιάδα της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας (1840τ.χλμ.) Ο μεγαλύτερος ποταμός είναι ο Αλιάκμονας (297χλμ.) και η μεγαλύτερη λίμνη η Τριχωνίδα (96,5τ.χλμ.) Τέλος, το μεγαλύτερο νησί είναι η Κρήτη και το μεγαλύτερο λιμάνι είναι του Πειραιά.

Το όνομα της Ελλάδας συναντάται αρχικά στα ομηρικά έπη, όπου αναφέρεται και ο όρος Πανέλληνες, που περιγράφει το σύνολο των Ελλήνων. Η λέξη Γραικός, που είναι τόσο παλαιά όσο και η ποίηση του Ησίοδου και από την οποία προήλθε η σύγχρονη διεθνής ονομασία των Ελλήνων και της Ελλάδας (Greece, Greeks), είναι ταυτόσημη με το Έλλην. Παρόλο που με το πέρασμα των αιώνων το όνομα Έλληνας καθιερώθηκε, το όνομα Γραικός δεν εγκαταλείφθηκε τελείως – δεν ξεχνάμε τα λόγια του Αθανάσιου Διάκου: «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω».

Το σημαντικότερο ιστορικό μνημείο της Ελλάδας – ίσως και ολόκληρου του κόσμου – είναι ο Παρθενώνας, που βρίσκεται στην Ακρόπολη των Αθηνών. Ανοικοδομήθηκε μεταξύ του 447π.Χ. και του 438π.Χ. Ήταν ναός προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, που σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη με την εποπτεία του Φειδία.

Οι σημαντικότερες εθνικές επέτειοι των Ελλήνων είναι η επέτειος της εθνικής ανεξαρτησίας, που γιορτάζεται στις 25 Μαρτίου κάθε έτους σε ανάμνηση της ύψωσης της Σημαίας της Επανάστασης στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας από τον επίσκοπο Παλαιών Πατρών Γερμανό, και η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940, σε ανάμνηση του ηρωικού «Όχι» που ο Έλληνας πρωθυπουργός και κατόπιν σύσσωμο το Ελληνικό έθνος απάντησε στην απαίτηση της Ιταλίας να παραδοθεί η Ελλάδα στις δυνάμεις του Άξονα, σημαίνοντας την έναρξη της Εθνικής Αντίστασης.

ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



Βιβλιογραφία:
1. Κ.Ρωμαίος, Έλλάς, Λαογραφία-Γεωγραφία, Εκδ.Γιοβάνη
2. Γ.Δ. Παπαϊωάννου, Νέος Θησαυρός Γνώσεων, Εκδ.Δωρικός

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σας περιμένουμε στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή, Κυριακή 9 Δεκεμβρίου

Με μεγάλη χαρά σας περιμένουμε όλους στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βριλησσίων, την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, 11:00 – 16:00. Με πολλά δώρα στη λαχειοφόρο αγορά, bazaar για τις χριστουγεννιάτικες αγορές σας, φαγητό, ποτό και πολύ χορό, αλλά και πολλές εκπλήξεις για μικρούς και μεγάλος. Ο Άγιος Βασίλης θα μας επισκεφτεί και θα πάρει τα γράμματα των μαθητών του σχολείου μας. Θα παίξουμε σκάκι, πιάνο, θα τραγουδήσουμε τα κάλαντα, θα φτιάξουμε ελατάκια – ρομποτάκια, θα κάνουμε πειράματα φυσικής, θα μεταφερθούμε στη σχολή του Hogwarts, θα φτιάξουμε γλυκά και πολλά πολλά ακόμη. Σημειώστε την ημερομηνία, βάλτε το πιο φωτεινό σας χαμόγελο και ελάτε να περάσουμε παρέα μία ημέρα χαράς και διασκέδασης σε χριστουγεννιάτικο κλίμα.

Όταν οι γονείς μαθαίνουν... παίζοντας

Με απόλυτη επιτυχία ολοκλήρώθηκε το βιωματικό εργαστήριο της Μαρίας Μπαλωτή "Παιχνίδια για Καλό Σκοπό", στο οποίο συμμετείχαν γονείς από όλες τις τάξεις του σχολείου. Η συστημική ψυχολόγος και μητέρα τριών παιδιών του σχολείου μας, κατάφερε να δημιουργήσει εξ αρχής μία οικεία και ζεστή ατμόσφαιρα ανάμεσα στους γονείς με αποτέλεσμα μια εξαιρετικά εποικοδημητική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες.
Στόχος ήταν να προαχθεί η συνεργασία και η εμπιστοσύνη μεταξύ των γονέων μέσα από το παιχνίδι. Οι ίδιοι οι γονείς που συμμετείχαν στο εργαστήριο δήλωσαν ότι έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά,  να συζητούν,  να εμπιστεύονται την ομάδα ακόμη κι αν διαφωνούν. Κυρίως όμως, διασκέδασαν, γέλασαν, γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους και έμαθαν να λειτουργούν καλοπροαίρετα, σεβόμενοι ο ένας τον άλλον.
Ελπίζουμε αυτός να είναι ο σπόρος για τη δημιουργία ενός γενικότερου κλίματος χαράς, αλληλοσεβασμού και ομαδικότητας και για τη τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών του σχολείου.  Τα παιδιά μ…